Kaffe-rep.se – Köpvillkor
Försäljning sker till privatpersoner, företag, stiftelser och föreningar.
Ingen försäljning sker till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms
Fraktkostnader samt eventuella andra avgifter syns i kassan innan köpet genomförs.
Vi levererar i dagsläget endast till Sverige.
Beställningar ska ske främst via vår hemsida, men vi tar gärna emot din beställning på mail eller telefon. Vi prioriterar beställningar som kommer in digitalt till oss. Vi vill inte sätta käppar i hjulet för någon, men det kan vara svårt under dagtid att komma fram på telefon. Kunden ansvarar själv för att adressuppgifter är korrekt ifyllda på sin beställning.
Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong ca 7-10 dagar. Lagerförda produkter skickas så fort vi bara hinner. Produkter med längre leveranstider framgår på respektive produkt. Vi försöker undvika att restnotera produkter i den mån det går och väljer då att invänta slutsålda produkter för samleverans. Leveransbesked erhålls då för kännedom. Kollinummer erhålls via sms/email.
Vi skickar alla beställningar med DHL eller Postnord. Direktleverans från leverantör sker via respektive åkare. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Standardfrakt till utlämningsställe 50kr
Tjänst till privatpersoner. Leverans till PostNord´s eller DHL´s ombud i närheten av din adress där du kan hämta din beställning.
Hemleverans eller Företagspaket 225kr
DHL´s tjänst för företag. DHL kontaktar kund för att avtala vid vilken tid de kan utföra leverans. Gäller dagtid 09.00-16.00. Obs! Endast lossning från bilen ingår. OBS! Speditören gör ofta bara ett leveransförsök. Vid misslyckad leverans p.g.a av att kund inte varit anträffbar lämnas godset på DHL´s terminal där kund får hämta ut godset. Ny utleverans kan ske mot avgift.
Ångerrätt/ Öppet köp / Reklamation
Ångerrätt, privatpersoner
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi erbjuder 30 dagar. (gäller ej större bryggare, urnbryggare och likn.). Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller även förpackning. Skadad förpackning, produkt eller likande ersätts av kunden med prisavdrag.
Returadress
kaffe-rep.se
Ekedalen Solhem
522 93 Tidaholm
Samtliga gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Returen ska skickas som företagspaket, brev eller motsvarande så att vi får varorna tillsända oss.
Vi löser inte ut gods mot postförskott.
Tänk på att du ansvarar för återtransporten.
Spara kvitto med kollinummer!
Fraktkostnader för returen står kunden själv för.
Återbetalning sker inom 10 dagar efter mottagandet av varorna.
Återbetalning av hela varans värde, transporter och avgifter sker.
Endast returfrakt bekostas av kunden under tiden för ångerrätten.
Vid retur av delad order återbetalas varornas värde(ej frakt).
Öppet köp, privatpersoner
Vi tillämpar samma regler enligt ovan ”Ångerrätt”
Dock återbetalas inte frakter, avgifter och liknande utanför ångerrätten.
Kostnaden för returen dras av mot returnerade varor.
Kampanjvaror, bonusar, fri frakt avräknas om returen understiger kampanjens regler eller ersätts av kunden.
Ångerrätt, öppet köp företag.
Öppet köp tillämpas ej till företag, här gäller köplagen.
Återköp kan eventuellt göras med returavdrag beroende på produktens art.
35-50% returavdrag är vanligt på oöppnad vara beroende på produkt samt leverantörens villkor.
Vänligen kontakta kundservice om retur från företag önskas så försöker vi tillmötesgå er efter bästa förmåga.
Reklamation/Garanti
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan(tag gärna bilder på skadan). Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vid reklamation och- eller garantiärende, kontakta alltid Kaffe-rep.se innan varorna återsänds. Reklamation och garanti behandlas på samma sätt,
Kontakt sker enklast under ”kontakta oss”.
Reklamationsrätt har man alltid i 2 år dock kan garantier skilja sig åt på olika produkter.
1-5 års garanti är det vanliga. 1 års garanti om inget annat anges.
Vid reklamation/garanti står vi alltid för de kostnader som uppstår kring returfrakterna.
Ej uthämtade paket
Har du beställt varor från oss på Kaffe-rep.se, och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (liggetid ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete och kostnader (arbetskostnad, frakt & returfrakt samt administrativt arbete) för returhantering av ordern och varorna.
Betalningsalternativ
KLARNA
• Klarna Checkout
Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners är den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produktfrågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
• Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. specialtillverkade varor.
• Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Personuppgiftslagen (GDPR)
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR, som i Sverige kallas dataskyddsförordningen. läs mer >>
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kommer aldrig att använda ditt mobilnr för reklam eller marknadsföring. Ditt mobilnr kommer heller ALDRIG föras vidare till tredje part eller säljas.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst info@kaffe-rep.se eller (0502-74 71 99). Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr